Stránky

úterý 5. dubna 2011

Věrnost se nevyplácí

Myslím věrnost ve vztahu k dodavatelům, partnerskou neprovozuji a tudíž o ní nepíši, partnerská je něco jiného :-)

Nemělo by to vyznít, že nežiji ničím jiným než slevami a že nechci slevu zadarmo. Ale před časem jsem už o tom jednou psal, že si z věrných operátoři dělají p*del. Nyní tedy pokračování po pár měsících, nejen o operátorech.
Začnu obligátně, operátorem, chcete-li poskytovatelem služeb

UPC

Objednal jsem si v "akci" digitální televizi Starter za 150,-Kč měsíčně na dobu 6 měsíců. Asi odhlédnu od toho, že standardní cena je 302,-Kč, já pevně doufám, že to nikdo neplatí.

Před uplynutím zmíněné doby slevy jsem smlouvu vypověděl. Naštěstí to jde na jejich webu přes formulář. Za pár dní se ozvali, že si výpovědi všimli a pokud mi služba vyhovuje, nabídnou mi lepší cenu než standardních 302,-Kč. Volající mi nabídla 169,-Kč měsíčně s platností 1 rok. Odvětil jsem, že to je hodně (vypovídal jsem těch 150,- jelikož za pár slovenských programů, které jinak v DVB-T nejsou mi to nestojí), tak nabídla stávající částku tedy 150,-Kč. To pro mě stále nebylo zajímavé viz výše. Tak jako poslední ústupek, prý 99,-Kč po dobu jednoho roku bez nutnosti se nějak vázat. S touto nabídkou jsem souhlasil.

Opravdu nechápu jak je tvořena standardní cena. Když je z ní možné "slevit" 203,-Kč!




A nově mám také storku z povinného ručení.

V loňském roce jsem se při nějaké "narozeninové" akci pojistil u Direct pojišťovny. Nikdy jsem neměl škodní událost z povinného ručení, takže mi jsou všechny nabídky pojišťoven ukradené, zajímá mě pouze výsledná cena. A jelikož loni byla pro mě skutečně nejvýhodnější, tak jsem se pojistil u ní. Letos přišla nabídka na prolongaci smlouvy samozřejmě automaticky a už tak výhodná nebyla.

Standardní ceníková cena = 4300,- + nějaké slevy že tam jsem, bezeškodní průběh, druh placení atd. = 3268,-Kč.

To se mi už tak nelíbilo, takže jednoduchým hledáním na netu jsem zjistil, že pojistka pro mé parametry by se měla pohybovat mezi cca 2900-5100,-Kč:

Zdroj: Povinne-ruceni.com
Takže jsem napsal výpověď. Zde už to bylo trochu složitější, chtěli ji písemně a taky je třeba jim vrátit zelenou kartu. Za pár dní telefonát, kde jsem řekl, že nabídka konkurence je o poznání hezčí jsme se domluvili na stažení výpovědi a ceně 2860,-Kč. Výsledný rozdíl činí 408,-Kč.

Perlička z telefonátu
Operátor povídá: "A není to náhodou nějaká akční nabídka, která příští rok platit už nebude?"
Má odpověď: " Mně je to srdečně jedno, jestli je to akční cena, nebude-li se mi příští rok líbit, změním pojišťovnu."
Operátor: "Jo, to máte pravdu."


Závěr


Také takto odměňujete vaše věrné zákazníky?

Nebaví mě prudit, nebaví mě to kontrolovat, ale evidentně se nedá nic jiného dělat.
Za pár měsíců mě to čeká u elektriky a plynu :-)

Podle několika článků, sice Češi nadávají (např. na poplatky bance), ale už málo z nich přejde (já jsem u mBank a Fio už déle - viz další článek, a i když musím konstatovat, že přesto, že mají do ideálu daleko a já bych si banku dokázal představit jinak, cena zdarma mi vyhovuje, uvidíme co dokáží na trhu Zuno a Airbank).

1 komentář:

  1. Takle se na ně musí, taky nechápu jak vymýšlí katalogové ceny. Sleva se dá zajistit téměř vždy, u mobilních operátorů to také jde :)

    OdpovědětVymazat