Jsa dotázán v komentáři k svému článku, odpovím postem neb je delší než se do komentáře vejde. Mimochodem nejsem si jist, zda v tomto ČS pomůže specialista pro sociální média.
Je to už delší doba co jsem z ČS odešel, ale stále si vzpomínám na pár zážitků z pobočky (Chomutov). Hledal jsem další banku po změně poplatků u dnes už neexistující Živnobanky, od které jsem se rozhodl odejít po zavedení "výhodných" balíčků služeb.
Podotýkám, že dnes už to tak pravděpodobně není, ale bavíme se o story 2 roky zpátky (2008 a dříve).
První návštěva pobočky - všichni jsme tu osobní bankéři :-). Já jsem byl stále ve stadiu rozhodování, který bankovní dům si vyberu.
Já: Můžete mi dát sazebník (neb tehdy nebyl kompletní na internetu)?
Banka: Ne, je pouze k nahlédnutí. Co konkrétně by vás zajímalo?
Já: Platba za položku/pohyb na účtu. Hlavně s ohledem na příchozí platbu.
Banka: Nic takového neúčtujeme, to je přeci úsměvné.
Po nahlédnutí jsme zjistili, že to samozřejmě zpoplatněné bylo ...
Já: Kolik stojí výběr z cizího bankomatu?
Banka: No to já nevím, kolik si účtují ty cizí banky, já tam nevybírám, ale je to určitě drahé ...
No nic, chtěl jsem nízkonákladový účet, tak jsem si ho tam nakonec založil. Komu není rady.
Druhá návštěva
Jelikož během pár dní budu muset platit dům (resp. velkou částku) tak se informuji zda, když nemám PIN kalkulačku nebo jak se to vyšší zabezpečení elektronického bankovnictví jmenovalo, existuje nějaký jiný způsob jak to zaplatit aniž bych musel na pobočku (navíc to mají přece banky rády, když klioši neotravují na pobočce). Prý SIMtoolkit. Dobrá, nechám si tedy aktivovat SIMtoolkit. Absolvuji změnu SIMky, do cca 2 dnů je aplikace nahrána a funkční. Jenže informace od pracovnice na přepážce opět nepřesná, limit je 50.000,- stejně jako v případě "nezabezpečeného" internetového bankovnictví. No nic, v TV běží reklama na konkurenci, zda si otec ještě pamatuje doby, kdy se muselo chodit do banky. Mám nepříjmený pocit, že já si naopak nepamatuju dobu, kdy bych tam nemusel.
Třetí návštěva
Jdu tedy zaplatit byt do banky pomocí samoobslužného boxu, jelikož nechci platit x desítek korun za podání příkazu na přepážce. Asi moje neznalost, ale vyplním příkaz, vložím do boxu a odejdu. Druhý den se dívám, žádná platba neproběhla. Volám do banky, jak je to možné a kde je problém. Jednalo se o velkou částku a já si jí nenechal ověřit u pracovnice, takže tam chybí razítko a podpis, bude tedy stornována. Ach jo.
Čtvrtá návštěva
Jdu tedy na pobočku znovu, vyplním znovu daný příkaz, nechám se zkontrolovat dle občanky a příkaz je orazítkován. Vložím do boxu. Následující den opět kontrola účtu a koukám jak blázen, je proveden ten první a druhý čeká na dodání další hotovosti. To se mi asi zdá, volám do banky jak je to jen možné, když včera mi tvrdili, že je stornován a dnes provádějí oba (ještě že tam nebylo tolik peněz, jinak by to zaplatili 2×)! Na infolince řekli že neví a tím to skončilo. Jelikož očekávám, že na účet po dobu platnosti druhého příkazu přijde větší suma peněz, zda s tím mohu něco dělat, aby se nezaplatil. Prý jedině ho úplně zablokovat, ale to pak nebudu moci používat ani platební kartu. Byl pátek před víkendem a být o víkendu bez karty se mi moc nechtělo. Doufal jsem, že se platnost příkazu a příchod peněz mine a naštěstí se tak i stalo. Po těchto zážitcích jsem už dále opravdu nechtěl u ČS zůstávat.
Pak už jsem si našel jiný účet a používal ten.
Jen malá vsuvka na závěr
Opravdu je ekonomické "vyhánět" (ne fyzicky, ale poplatky) klienty z banky pro zadávání příkazů skrz samoobslužný box?
Můj případ
- dám příkaz přímo na přepážce, pracovnice zadá rovnou do systému a konec (suma v té době tuším 20-30,-Kč)
- vyplním příkaz pro samoobslužný box, pracovnice mě ověří, vložím do boxu, následně je naskenován (doufám) a přednačten do systému, kde ho opět nějaký zaměstnanec banky potvrdí. Cena byla asi 6,-Kč možná i méně za evidentně větší pracnost.
Tweet
Žádné komentáře:
Okomentovat