Stránky

pátek 8. října 2010

Operátoři: "Na věrnost kašleme!"

Nic nového pod sluncem. Před pár dny jsem četl na twitteru Radka Hulána tento tweet a ten mě inspiroval k napsání podobného článku. Motto je tedy převzato z tohoto tweetu:
Paradox: (nej)lepší cenu pro prodloužení smlouvy získáte přepojením na oddělení ukončování smluv.
Pod toto se mohu podepsat. Což je asi škoda.

Story:
Před pár týdny jsem se stěhoval a s tím přišel problém jak na připojení k internetu v nové lokalitě. Na staré adrese jsem používal UPC Fiber Power 10 Mb/s. Mimochodem už jednou "přestěhovaná" z úplně jiného města. Používám UPC přes 18 měsíců, žádné problémy s placením nebo nějakým pruzením. Pro moje potřeby je připojení vyhovující. Platil jsem standardní cenu 494 Kč/měsíc. No nic, řekl jsem si, dám výpověď a uvidím, zda na novém místě budou jejich služby dostupné. Na podání výpovědi, infolinka zareagovala telefonátem, cože mě k tomu vedlo ... Nakonec dospěli k nabídce 393 Kč/měsíc garantovanou po dobu 1 roku, tj. sleva necelých 21% Podíval na jejich web, kde je uvedeno, že pro nové zákazníky mají akční nabídku na 6 měsíců za polovinu. Z toho tedy vychází v ročním průměru 370,50 Kč/měsíc, což je sleva 25%. Aha asi bonus za věrnost :-) Poté jsem zjistil, že na novém místě jsou jejich služby skutečně dostupné. Zavolal jsem na infolinku a sdělil, že bych měl zájem o přestěhování služby a tedy, že zruším výpověď, pokud se ještě pochlapí a stáhnou cenu dolů. Další nabídka na sebe nenechala dlouho čekat. Konečná cena na kterou jsem přistoupil je 320 Kč/měsíc po dobu 1 roku. Za trochu snahy 35% dolů.
Jelikož jak vás jednou mají, chtějí vám dodat co nejvíce služeb, zeptali se také na zájem o služby kabelové TV. Stejný princip jako v předchozím případě. Na webu je standardní nabídka za polovinu na dobu 6 měsíců, mně jako věrnému zákazníkovi nabídli 25% slevu po dobu 1 roku. Ach jo. Alespoň to pro UPC dopadlo lépe než před lety, kdy jsem využíval jejich služby satelitní TV UPC Direct a tam zareagovali na výpověď až v době, kdy jsem měl už konkurenční satelitní platformu DigiTV.


Druhý příběh už tak dobrý konec pro T-Mobile nemá. Přítelkyně využívá jejich služeb přes 10 let. Průměrná útrata v posledních letech je kolem 500 Kč/měsíc. Má ovšem jejich studentský tarif Bav se a nyní jí končí 24 měsíční smlouva. Když si odmyslím svojí všeobecnou nechuť se k jakémukoliv operátorovi vázat na takto dlouho dobu, čekal bych že jako dlouholetému bezproblémovému zákazníkovi nabídnou nějaké zajímavější podmínky. Smůla, takto to u našich operátorů nefunguje. Doporučeno jí bylo nejprve z infolinky, poté i na prodejně vybrat si některý z kreditních tarifů. Pro její průměrnou útratu tedy tarif Kredit 500 za 500 Kč. Naši operátoři mají nabídky hodně podobné, správně posoudit nabídky je taky kumšt (možná vám s tím pomohou tady). Mně se líbí Vodafone, hlavně pro "volnost", kdy se nemusíte vázat na dlouhá léta dopředu za pochybné výhody (dotovaný mobil nebo Hit program, případně obojí, ale na 36 měsíců! Což už mi přijde jako hooodně dlouhá doba v telekomunikacích, to by musela taková smlouva nabídnout opravdu exkluzívní podmínky). Případně taky pro službu Po svém (i když její obdobu má asi i T-Mobile?), kdy si zlevníte tarif za závazek důsledného používání Samoobsluhy a elektronickou fakturaci (naproti tomu budete mít zpoplatněno volání na infolinku). Naštěstí v půlce září odstartovalo Makro s novými tarify mPhone (detaily také zde) a tak jsem přítelkyni navrhl, ať přejde tam. Jelikož půjde o převod čísla z přítelkyně na mě a ještě k jinému operátorovi, řekl jsem si, že nejlepší to bude zařídit přes Twist. Předplacenka je "anonymní" a nebudu dělat problémy při ukončování smlouvy s nějakými průtahy. Tak jsme zašli na prodejnu zařídit výpověď. A světe div se, dostala neveřejnou nabídku 100 min zdarma k jakémukoliv vybranému tarifu (myšleno asi ke kreditním programům). Opět se jedná asi o 100% navýšení oproti standardní nabídce (v případě Kreditu 500). Nicméně nabídka mPhone je stále výhodnější, takže není nad čím dále přemýšlet.


Jaké jsou vaše zkušenosti s výhodnými nabídkami pro věrné?



1 komentář:

  1. Nejhorsi je jejich simlock .. uz ho davaj nejen na mobily, ale i na modemy !!

    odblokovat se da take pomoci imei. Ten ma kazdy mobil, i Blackberry. Mobil ti odblokuji treba tady a je to za 29 korun (elektronicky): http://www.htcecko.cz

    OdpovědětVymazat